Pamintul din jurul pietrei…

Vineri 19 Martie 2010

Ora 11:18:58 AM GMT

M-am oprit din mers. Am gasit o piatra pe marginea drumului tocmai buna sa sezi pe ea. Trebuia sa ma opresc sa-mi inchei sireturile de la pantoful sting… Nu mai puteam continua… Ma obseda destul de greu eventualitatea de a ma impiedica la un anumit moment dat… Si nu vroiam asta… Nu vroiam deloc…

Deci, ma asez cuminte pe piatra si ma gindesc: pina sa ma aplec sa-mi inchei siretul, am timp si mai ales stare sa-mi aprind o tigara… Mai tirziu o sa ma ocup si de teama siretului…  Gustul fumului de tigara m-a invirtit intr-un crimpei de amintire de inceput… Subtire, albastriu, impersonal, fumul mi-a tinut companie cele 5,7 minute cit a durat arderea intregii tigari… Fum amestecat cu ginduri… Senzatie amestecata cu o placere dedefinita…amara, uscata…  Si mi-am adus aminte. Primul fum tras cu sete pina in adincul plaminului m-a lesinat… Aproape de tot… S-a invirtit pamintul cu mine intr-un iures imbarcat intr-un carusel colorat… Ce senzatie…

Ce ameteala… Chiar si cu ochii deschisi larg, lumea tot s-a invirtit cu mine, pret de minute bune…

Nu banuiam, nu reuseam sa-mi imaginez propria-mi viata ce urma sa se deruleze, dupa acea de neuitat ameteala… Marea ameteala… Dinaintea plonjarii in Marea Pacaleala a Vietii… Cred si acum, dupa atitia ani, in valoarea primului fum de tabac tras adinc in fundul pieptului…

Pamintul din jurul pietrei pe care m-am asezat, musteste de apa straina de primavara straina… Am si uitat de ce m-am asezat pe piatra de la marginea drumului… In jos nu am mai privit… Putin in lateral, da…asa am vazut pamintul… Trebuia sa fac ceva. Dar ce anume??… Am uitat…

Poate o sa ma intind putin cu urechea lipita de pamintul lipicios… Noaptea ma va imbratisa prietenos… Iar miine… Miine de dimineata am sa ma concentrez sa-mi aduc aminte, de ce m-a prins somnul cocotat pe piatra asta , cocotata la marginea asta de drum, la rindu-i cocotat la marginea asta de lume…

Miine dimineata ma voi gindi serios incotro o voi apuca… bineinteles dupa ce imi voi aduce aminte… aminte…